Haber

BAKAN URALOĞLU: ÇİN-TÜRKİYE ARASINDA YILDA 200’ÜN ÜZERİNDE DÜZENLİ BLOK KONTEYNER TRENİNİ İŞLETMEYİ HEDEFLİYORUZ

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, ‘Çin ile Türkiye arasındaki Orta Koridor ve BTK demiryolu hattı üzerinden orta vadede yılda 200’ün üzerinde düzenli blok konteyner treninin işletilmesini hedefliyoruz. “Öte yandan biz de bölge ülkeleriyle birlikte Merkezi Koridorun bir diğer önemli bileşeni olan Hazar geçişini aktif, verimli ve ekonomik hale getirmeye yoğunlaştık.” dedi.

İstanbul’da düzenlenen Türk Devletleri Teşkilatı (TDT) Çok Modlu Taşımacılık ve Lojistik Forumu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu’nun açılış konuşmasıyla başladı. Etkinliğin açılış konuşmasını Türk Devletleri Genel Sekreteri Büyükelçi Kubanychbek Omuraliev de yaptı. Programı, Türk Devletleri Teşkilatı’na üye ülke temsilcileri, demiryolu idarelerinin liderleri, ulaştırma ve lojistik firmaları ile ticari kuruluşların temsilcileri de takip etti. Forumda TDT üyesi ülkeler arasındaki lojistik gelişmeler, ulaşım yollarının geleceği, koridorların durumu ve potansiyel ortaklıklar tartışıldı.

DOSTU, KARDEŞ ÜLKELERİMİZ ARASINDA İKİLİ VE TRANSİT KARAYOLU GEÇİŞ BELGE KOTALARINI KALDIRMAMIZ GEREKİYOR.

Açılış konuşmasını yapan Uraloğlu, ‘Bu artık bir ‘kazan-kazan’ aşamasıdır. Ulaştırma departmanı kazan-kazan aşamasının en değerli dinamosudur. Böyle bir düzende sadece taşımacılık ve lojistik departmanlarının geleceği için değil, ülkelerimizin ekonomik ve sosyo-kültürel geleceği için bir araya geldik. Çünkü ülkelerimiz için vazgeçilmez olan ekonomik işbirliklerinin tesisi ve dış ticaret faaliyetlerinin geliştirilmesi için ulaşım imkanlarının güvenilir, kesintisiz ve hızlı olması çok değerlidir. Değerli katılımcılar, biz Türk Devletleri Teşkilatı ülkeleri olarak 160 milyonluk genç dinamik nüfusumuz ve 1 trilyon doları aşan ekonomik büyüklüğümüzle küresel bir güç olma potansiyeline sahip bir topluluğuz. Bu büyük potansiyeli hayata geçirmek için iş birliği ve dayanışma iradesiyle ortak gücümüzü ortaya çıkarmalıyız. Ulaşımı kullanıma hazır bir gücün itici unsuru olarak görmek istiyoruz ancak karayoluyla ilgili ülkeler arası geçiş prosedürlerimizin ulaşımdaki artışlar karşısında oldukça yetersiz olduğunun altını üzülerek çiziyorum. Ulaşımın ve ticaretin önündeki engelleri kaldırmak ve taşıma maliyetlerini azaltmak için Örgüt içerisinde ortak yararımıza olacak bütünsel bir yaklaşımı benimsemeli ve uygulamalıyız. Bu bakımdan dost ve kardeş ülkelerimiz arasındaki ikili ve transit karayolu geçiş belgesi kotalarını kaldırmamız gerekiyor. Kırgızistan ile ikili ve transit taşımacılığın serbestleştirilmesi konusunda anlaşmaya vardığımızı ve son aşamaya geldiğimizi duyurmaktan mutluluk duyuyorum. “En kısa zamanda diğer üyelerle de bu tür adımları atmayı umuyoruz.” dedi.

ÇİN-TÜRKİYE ARASINDA ORTA VADELİ YILDA 200’ÜN ÜZERİNDE DÜZENLİ BLOK KONTEYNER TRENİNİ İŞLETMEYİ HEDEFLİYORUZ

Bakan Uraloğlu, ‘Öte yandan Kombine Taşımacılık Memorandumu’nun bir an önce kurum bünyesinde yürürlüğe girmesini umuyoruz. Anlaşmayı hayata geçirdiğimizde, kombine nakliye operasyonlarını ve Hazar geçişlerini önemli ölçüde teşvik edeceğiz. Böylece hepimizin büyük önem verdiği doğu-batı Orta Hazar koridorunun Avrasya taşımacılığındaki payını önemli ölçüde artıracağız. Bildiğiniz gibi örgüte üye ülkeler arasındaki fiziki temasın en değerli ve stratejik bileşenlerinden biri olan Bakü-Tiflis-Kars (BTK) demiryolu, Türk dünyasının ekonomik kalkınması ve refahı açısından büyük önem taşıyor. . Nisan 2016’dan bu yana aldığımız tedbirler sonucunda ortak ve ulusal transit rejimlerinde demiryolu taşımacılığını basitleştirilmiş bir şekilde gerçekleştirebiliyoruz. Merkezi Koridordaki demiryolu hattıyla yük taşımacılığında iki yıl önce ortak taşıma belgelerini kullanmaya başladık. Ortak taşıma belgesi ile hem zamandan hem de maliyetten tasarruf ederek koridorun rekabetçiliğine yönelik önemli bir adım daha attık. Çin ile Türkiye arasındaki Merkez Koridor ve BTK demiryolu hattı üzerinden orta vadede yılda 200’ün üzerinde düzenli blok konteyner treni işletmeyi hedefliyoruz. “Öte yandan biz de bölge ülkeleriyle birlikte Merkezi Koridorun bir diğer önemli bileşeni olan Hazar geçişini etkin, verimli ve ekonomik hale getirmeye yoğunlaştık.” dedi.

TÜRK DÜNYASINI BİRBİRİNE BAĞLAYACAK ÖNEMLİ BİR ADIM OLACAĞINA İNANIYORUZ

Kafkasya’nın normalleşmesi için Zengezur Bağlantısı’nın önemli olduğunu belirten Uraloğlu, “Türkiye ile Azerbaycan arasında doğrudan demiryolu ve karayolu ulaşımını sağlayacak bu ilişkinin hayata geçirilmesinin, tüm Kafkasya’yı birbirine bağlayacak değerli bir adım olacağına inanıyoruz. Türk dünyası.” Uraloğlu, ‘Basra Körfezi’ Türkiye’yi Avrupa’ya Türkiye üzerinden bağlayacağız. Sayın Cumhurbaşkanımız ve Irak Başbakanımız bu konuda gerekli iradeyi ortaya koydular. Bu amaçla hem Irak’la hem de diğer bölge ülkeleriyle yakın iş birliği içerisindeyiz. Kalkınma yolu olarak adlandırılan bu yeni güzergahın Türkiye tarafında gerekli teknik çalışmaları tamamladık. “Ulaşım koridorlarının kesiştiği noktada olduğumuzun bilinciyle, ortaklarımızla birlikte en verimli çözümleri hayata geçirme kararlılığında olduğumuzun altını çizmek isterim” dedi.

ÜLKEMİZDE YÜZDE 4 OLAN ULAŞIMDA DEMİRYOLU ORANINI 2029 YILINDA YÜZDE 11, 2053 YILINDA YÜZDE 22 YAKLAŞTIRACAĞINI ÖNGÖRÜYORUZ.

Bakan Uraloğlu, ‘Şu anda Çin’den Avrupa’ya kara yoluyla giden yükün sadece yüzde 3 ila 5’i Merkezi Koridor’dan geçiyor. Geniş bir vizyonla bu oranı yüzde 30 civarına çıkaracak fırsat ve misyonlarımız var. Bugün ülkemizde yüzde 4 olan demiryolu taşımacılığı oranının 2029’da yüzde 11’in üzerine çıkacağını, 2053’te ise yüzde 22 civarında olacağını öngörüyoruz. Böylece ülkemizde yük taşımacılığında demiryollarının payının artacağını öngörüyoruz. 2053 yılına kadar demiryolunun uluslararası yük taşımacılığındaki payını 10 kat artırmayı hedefliyoruz. 2002’den bu yana ulaştırma altyapısına 172 milyar dolar yatırım yaptık. Bundan sonra 2053 yılına kadar yaklaşık 198 milyar dolar yatırım yapmayı planladık. “Bu rakamın en büyük payını demiryolu altyapısının geliştirilmesine ayırdık” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu