Hong Kong perakende satışları seyahat artışının etkisiyle Mayıs ayında %11,5 düştü
Hong Kong’da Salı günü açıklanan hükümet verilerine göre Mayıs ayı perakende satışları bir önceki yıla göre %11,5 oranında düşüş gösterdi. Satışların 30.5 milyar HK$’a (3.90 milyar $) düşmesi, Nisan ayındaki %14.7’lik ve Mart ayındaki %7’lik düşüşün ardından art arda üçüncü aydaki düşüşe işaret ediyor.
Mayıs ayındaki perakende satış hacmi de geçen yılın aynı ayına kıyasla %12,9 oranında azalırken, bu oran Nisan ayındaki %16,5’lik ve Mart ayındaki %8,7’lik düşüşe kıyasla hafif bir iyileşme anlamına geliyor. Bir hükümet sözcüsüne göre, Mayıs ayında perakende satış değerindeki azalma öncelikle hem ziyaretçilerin hem de yerel halkın değişen harcama alışkanlıklarından kaynaklandı.
Hong Kong’daki perakende sektörünün kısa vadede zorluklarla karşılaşmaya devam etmesi bekleniyor; ancak sözcü, satış stratejilerini uyarlayan ve yeni girişimler keşfeden işletmeler için yeni fırsatlar olduğunu belirtti.
Merkezi hükümet, daha fazla anakara Çinlisinin Hong Kong’u bağımsız olarak ziyaret etmesine olanak tanıyan geliştirilmiş Bireysel Ziyaret Programı ve anakara ziyaretçileri için gümrüksüz satış hakkının artırılması da dahil olmak üzere perakende faaliyetlerini artırmayı amaçlayan politikalar uygulamıştır.
Hong Kong Perakende Yönetimi Derneği’nin yönetici direktörü Bond Law, gümrüksüz satış hakkının artırılmasının özellikle Büyük Körfez Bölgesi’nden (GBA) gelenler olmak üzere anakara müşterilerinin harcamalarını teşvik edeceği konusunda iyimser olduğunu ifade etti.
Mayıs ayında gelen ziyaretçi sayısında bir önceki yıla göre %20,2 artışla 3,398 milyona ulaşan genel artışa ve yıllık %14,9 artışla 2,63 milyona ulaşan anakara Çinli ziyaretçi sayısına rağmen, bazı sektörlerde önemli satış düşüşleri görüldü.
Özellikle mücevher, saat, saat ve değerli hediyelik eşya satışları Nisan ayındaki %28,8’lik düşüşün ardından Mayıs ayında yıllık bazda %21,4 oranında azaldı. Ayrıca, giyim, ayakkabı ve aksesuar satışları Nisan ayındaki %24’lük düşüşün ardından Mayıs ayında %17,9 oranında azalmıştır.
Perakende sektörünün performansı, değişen tüketim kalıplarına ve piyasayı etkileyen dış ekonomik faktörlere uyum sağlaması nedeniyle yakından takip ediliyor.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.